The Frame Life Ain´t Worth You! What does your gut have to say about It?..

Livet, vad fan är värt att lägga tid på?

Har det slått dig att magkänslan släppt på det där man enligt det svenska ´svenne´ livet ska följa?
Gå i skolan, jobba 7-4, träna, ät middag klockan 6, jag pratar om det där rutinmönstret som egentligen leder till depressioner och skapar ångest för många som till sist inte klarar av när något inte blir som man är van vid. Jag tror starkt på att det inte är att leva livet fullt ut, även för de som lever i mönstret utan att få nog.
För jag tror alla ändå kommer till en punkt då de funderar över sin livssituation och grips av en viss panik. Är detta mitt liv? vad är livets mening egentligen?

Tänk att leva efter vanor hela livet?
Tänk att varje dag, varje vecka faller i samma schanger?
Tänk att aldrig uppleva mer än det man finner trygghet i?

Jag menar inte att man inte periodvis kommer in i olika tider man behöver följa för att få det att funka för en själv och att man ska släppa allt utan ett mer `Man borde göra mer vad man egentligen känner för´..
Ät ett kexchoklad fastän det är måndag, skippa träningen en dag och träffa en vän, gå på bio mitt i veckan, börja träna något nytt, våga prova nytt, gör det som efterhand kommer få dig att känna du får ut mer av livet.

Vad jag vill skapa är en förståelse för vad jag själv i dagens stund aldrig skulle finna mig i, att leva i mönster hela livet. Bara i skolan känner jag mig rastlös och att den tiden kunde jag spenderat på andra viktiga saker än att vara i skolan där man inte får något gjort, jag frågar: är det värt att lägga sin tid på? Är det värt att skapa ett vardagligt schema för varje dag? är det att leva fullt ut? Att ständigt leva stunden efter tiden på ett papper? Jag bara undrar, är det ett ideal vi inte vågar bryta för hur vi ska leva? Idag lever jag mycket efter magkänslan den säger "Ja" och "Nej" den prioriterar mycket som aldrig förr : vad vill jag göra just nu? vad behöver jag få gjort?och vad som faktiskt bara är onödiga måsten.

Vad är din tid just nu till största prior bestående av? följt av måsten eller ditt faktiskt egna val? ...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0